El Partit Comunista dels Treballadors de Catalunya recolza la vaga del sector de l’ensenyament i seguirà treballant perquè aquesta lluita s’orienti contra les polítiques patronals i antiobreres que estan esquarterant, mercantilitzant i privatitzant els serveis públics, cap al combat de classe contra classe, per una educació al servei de la classe obrera i les capes populars.
Any rere any es van reduint les línies de primària i secundària a la pública mentre es mantenen les de la privada subvencionada. En la FP, en els darrers 5 anys, l’oferta de places privades s’ha disparat més d’un 1000%. La privatització és un procés creixent que té, entre d’altres normatives, la LEC de 2009 com a gran referent, en canviar el concepte de servei públic per servei d’interès públic, canvi fet per justificar la concertació de l’educació privada.
Els canvis curriculars, des de la primària a la universitat, de les darreres dues dècades, han reduït dràsticament els coneixement científic entre la classe obrera. Aquesta depauperació persegueix l’abaratiment de costos en el sector públic i facilitar la parasitació d’empreses privades. A més, la combinació d’un currículum difús amb els processos d’avaluació docent que estan per arribar i la manca de democràcia claustral facilitarà la reducció salarial del professorat en el moment en què apareguin els complements de rendiment, que el govern ja té redactats en un avantprojecte de llei.
Mantenir ràtios disparades i desproveir de recursos de suport i d’atenció educativa també és una manera d’abaratir costos de personal i fer més difícil la transmissió de coneixements científics cap a l’alumnat del sistema públic. Una vegada més, la classe obrera, ja sigui com a treballadors del sector, amb unes condicions de feina cada cop pitjors, o com a alumnat, patint una formació infradotada, serà sobre qui recaurà el cost de la privatització. L’estratègia patronal de desviar el màxim de rendes del treball a rendes del capital té com a conseqüència la degradació de l’educació pública.
Des del PCTC seguirem cridant a la lluita per una ensenyament públic i de qualitat al servei de la classe obrera, des de la bressol fins a la universitat!
Comitè Nacional del PCTC
¡Adelante la huelga del sector educativo!
El Partit Comunista dels Treballadors de Catalunya apoya la huelga del sector de la enseñanza y seguirá trabajando para que esta lucha se oriente contra las políticas patronales y antiobreras que están descuartizando, mercantilizando y privatizando los servicios públicos, hacia el combate del clase contra clase, por una educación al servicio de la clase obrera y las capas populares.
Año tras año se van reduciendo las líneas de primaria y secundaria en la pública mientras se mantienen las de la privada subvencionada. En la FP, en los últimos 5 años, la oferta de plazas privadas se ha disparado en más de un 1000%. La privatización es un proceso creciente que tiene, entre otras normativas, la LEC de 2009 como gran referente, al cambiar el concepto de servicio público por servicio de interés público, cambio realizado para justificar la concertación de la educación privada.
Los cambios curriculares, desde la primaria a la universidad, de las últimas dos décadas, han reducido drásticamente el conocimiento científico entre la clase obrera. Esta depauperación persigue el abaratamiento de costes en el sector público y facilitar la parasitación de empresas privadas. Además, la combinación de un currículum difuso con los procesos de evaluación docente que están por llegar y la falta de democracia claustral facilitará la reducción salarial del profesorado en el momento en que aparezcan los complementos de rendimiento, que el Govern ya tiene redactados en un anteproyecto de ley.
Mantener ratios disparados y desproveer de recursos de apoyo y atención educativa también es una forma de abaratar costes de personal y hacer más difícil la transmisión de conocimientos científicos hacia el alumnado del sistema público. Una vez más, la clase obrera, ya sea como trabajadores del sector, con unas condiciones de trabajo peores, o como alumnado, sufriendo una formación infradotada, será sobre quien recaerá el coste de la privatización. La estrategia patronal de desviar el máximo de rentas del trabajo a rentas del capital tiene como consecuencia la degradación de la educación pública.
¡Desde el PCTC seguiremos llamando a la lucha por una enseñanza pública y de calidad al servicio de la clase obrera, desde el jardín de infancia hasta la universidad!
Comitè Nacional del PCTC